Olasz kolbászos pirítós




Összeállítás: 25 perc
Sütés: 45 perc
Hozzávalók 2 -4 személyre: 1 evőkanál olívaolaj, 2 tört fokhagymagerezd, 1 kis csokor összevagdalt petrezselyem, 20 dkg debreceni kolbász, 1 közepes nagyságú, felszeletelt lilahagyma, 1 kicsi, csíkokra vágott zöldpaprika. 1 evőkanál paradicsompüré, 40 dkg hámozott, összevagdalt paradicsom, 1 evőkanálnyi csípős chili mártás, 1 evőkanál fűszerecet, 1 evőkanál bazsalikomlevél összevagdalva, 1 kiskanál friss kakukkfű összevagdalva, 1 csomag barna toast (szeletelt) kenyér, 10 dkg reszelt mozarella (vagy más lágy sajt)
Saját megjegyzések: olívaolaj helyett hagyományos étolajat használtam, friss zöldfűszereket nem kaptam, ezért szárítottal készítettem, és a paradicsom ilyentájt igencsak sápatag, ezért konzervparadicsomból készítettem (színe végett) - és így hámozni sem kellett. :-)
1. A fokhagymát a petrezselyemmel, kevergetve, olajon 2 percig sütjük, majd a kolbászt belerakva (megpucolva, egészben) körös-körül megpirítjuk. Szűrőlapáttal kiemeljük, félretesszük. A hagymát meg a paprikát a visszamaradt olajba rakjuk, és puhára pároljuk. A paradicsompürét 1 percig kevergetjük benne, majd a paradicsomot, a chili mártást, az ecetet, a bazsalikomot és a kakukkfüvet is hozzáadjuk. Takaréklángon, időnként megkevergetve addig pároljuk, amíg be nem sűrűsödik.
2. A kolbászt átlósan 1 cm széles szeletekre vágjuk, és a mártásba visszarakva még 25 percig pároljuk.
3. A kenyérszeleteket kissé megpirítjuk, és a kolbászos mártással az egyik felüket bevonjuk. A sajtot ráreszeljük, és a grillben 2 perc alatt (én sütőben sütöttem meg) ráolvasztjuk. Azonnal tálaljuk. (10 kicsi szelet toastra elég a szósz)