Gyömbéres-almás desszertpizza



Összeállítás: 35 perc + kelesztés
Sütés: 30 perc
Hozzávalók 6 személyre:
A tésztához: 2 kiskanál szárított élesztő, 2 kiskanál cukor, 3/4 dl meleg víz, 30 dkg liszt, 3 dkg puha vaj, 1 simára kevert tojás
A tetejére: 8 dkg mazsola, 2 evőkanál konyak (a rum is jó, én ezt használtam), 1 1/2 kiskanál gyömbérpor (ez a mennyiség az én ízlésemnek sok, csípőssé teszi a végeredményt, elég a harmada is ennek a mennyiségnek). 2 evőkanál víz, 2 evőkanál juharszirup (vagy higított méz), 1 nagy piros alma cikkekre vágva, kicsumázva (ha az egész pizzát ki akarjátok rakni almával, akkor több kell), 2 kiskanál olvasztott vaj
A tálaláshoz tejszínhab
1. A tésztához: az élesztőport a cukorral meg a vízzel összekeverjük, és folpackkal letakarva, meleg helyen 10 percig állni hagyjuk, amíg habos nem lesz. A lisztet a tálba töltve (én előtte átszitáltam) a közepébe mélyedést nyomunk, és az élesztős keveréket beleöntjük. A tojást meg a vajat is hozzáadjuk, és széles pengéjű késsel (szerintem bármilyen keverőkanál jó, én a Tuppereset használtam) összedolgozzuk. Meglisztezett deszkára átrakva, rugalmas tésztává gyúrjuk, és letakarva, meleg helyen 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
2. A tetejére: a mazsolát a konyakban (rumban) megáztatjuk. A vajat a serpenyőben felolvasztjuk, a gyömbért belekeverjük, és a vizet, meg a szirupot hozzáadva, kis lángon, kevergetve, 4 perc alatt besűrítjük, majd kihűtjük. A sütőt jó forróra (210 °C-ra) bemelegítjük. Egy 30 cm átmérőjű pizzasütőt olvasztott vajjal kikenünk. (Én egy közepes, lapos tepsit használtam, de a tortaforma is megteszi, csak akkor vastagabb lesz egy kicsit a tészta.)
A tésztát még egyszer átgyúrjuk, majd kerek lappá (vagy a tepsi formája szerint) nyújtjuk. A formába fektetve a szélét cakkosra nyomkodjuk. (Én egy kis peremet készítettem, és azt cakkoztam, már amennyire az sikerült).
A leszűrt mazsolával meghintjük, és az almacikkekkel körkörösen kirakjuk, a sziruppal megspricceljük. Az üres tésztaszélet olvasztott vajjal megkenjük. (Az egész tepsit megraktam almával, nem túl sűrűn, de bőségesen) Melegen, tejszínhab kíséretében tálaljuk. (Tényleg csak melegen jó, mert ha kihűlt, akkor a tészta kemény, és ropogós lesz - ámbár úgy sem rossz!